.
News Update :
Home » » SMK Seri Titiwangsa sedia rampas Piala Sumbangsih

SMK Seri Titiwangsa sedia rampas Piala Sumbangsih

23 Feb 2013 3:17 pm

SMK Seri Titiwangsa sedia rampas Piala Sumbangsih
Dari kiri: Ketua Jurulatih SMK Tunku Anum, Basirol Abu Bakar; Muhammad Zhafir; Penolong Pengarah Bahagian Sukan, KPM, Harmiles Daramin; Muhammad Shuaib dan Jurulatih SMK Seri Ti
BERBEKALKAN kekuatan dan persediaan rapi pasukan, kapten SMK Seri Titiwangsa, Muhammad Shuaib Mohamad percaya, trofi Piala Sumbangsih mampu digenggam.

Bertemu juara bertahan Liga Kementerian Pelajaran (KPM), SMK Tunku Anum hari ini di Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur, Cheras, Muhammad Shuaib, akui pertemuan malam nanti pasti sukar.

“Tiada perlawanan yang mudah. Namun dengan persediaan pasukan dan kerja keras, kami mampu memberi saingan sengit kepada pasukan lain.

“Namun, beraksi di laman sendiri memberi kami banyak  kelebihan dalam usaha menyekat kemaraan lawan,” katanya.

Manakala Kapten SMK Tunku Anum,  Muhammad Zhafir Mohd Yusoff berkata, selaku juara liga musim lalu, pasti pasukan lain akan memberi tentangan sengit bagi mencabar kejuaraan musim ini.
“Apa pun, perlawanan malam nanti merupakan aksi pembukaan dan kami mahu mulakan dengan kejuaraan pertama.
“Kami tidak akan biarkan ia terlepas sekali lagi, memandangkan tahun lalu kami gagal mendapatkannya apabila tewas kepada SMK Seberang Temerloh,” katanya.

Dalam perkembangan berasingan, Liga KPM musim ini dimulakan dengan format baru sejajar dengan peraturan yang diguna pakai Persatuan Bola Sepak Malaysia, bagi memastikan liga berlangsung lebih kompetitif.

Berdasarkan format baru, pasukan dengan ranking terbaik akan beraksi dalam Liga Super KPM, manakala selebihnya akan bertarung di Liga Perdana KPM-SINAR

0 comments:

Post a Comment

 
© Copyright Matbola NetworkMAT BOLA2012-2013 | Design by MatBola Network | Powered by Matbola Network.